Kolejny raz zaglądamy do Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Ostrów Mazowiecka. Zobaczmy jak idzie naszym dzielnym urzędnikom uzupełnianie Zarządzeń Burmistrza Miasta.
O tej sprawie pisałem już wielokrotnie, bo ilość Zarządzeń Burmistrza Miasta nieopublikowanych w BIP mnie poraziła. W jednym z ostatnich TEKSTÓW zamieściłem pismo, w którym Burmistrz Miasta informuje o podjęciu decyzji o publikacji wszystkich zarządzeń od 1 stycznia 2025 roku i uzupełnieniu, w miarę możliwości, zarządzeń z roku 2024.

To pismo nosi datę 16 grudnia 2024 roku.
No to mówimy „sprawdzam!”
A jak jest? Stan na godzinę 10:00 2.10.2025 roku.
Rok 2024 – brakuje zarządzeń o numerach: 11, 16, 19, 20, 21, 22, 71 (dot. najpewniej powołania p. Jolanty Zadrogi na Zastępcę Burmistrza Miasta), 79, 82, 87, 99, 106, 117, 125, 137, 140, 142, 148, 149, 151, 155, 158, 159, 162, 164, 169, 172 i 178. Zakładając, że zarządzenie 185 jest ostatnim brakuje 28 dokumentów, w tym 6 poprzedniego Burmistrza Jerzego Bauera i 22 obecnego Burmistrza Huberta Betlejewskiego.
https://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=202834
Rok 2025 – brakuje zarządzeń o numerach: 33, 59, 61, 112, 149 i 150. Ostatnie opublikowane ma nr 151 z dnia 19.09.2025 r.
https://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=205574
A miało być tak pięknie…
Osobną sprawa pozostaje anonimizacja zarządzenia nr 3/2025, ale to temat na inny tekst, innym razem.
A co z protokołami z posiedzeń komisji Rady Miasta? Temat poruszyłem w jednym z TEKSTÓW.
Sprawdźmy:
– Komisja Planowania Przestrzennego, Budownictwa i Gospodarki Gruntami – odbyła 16 posiedzeń, dostępnych protokołów – 14 (było 14/9),
– Komisja Skarg, Wniosków i Petycji – odbyła 6 posiedzeń, liczba dostępnych protokołów – 5 (było 5/3),
– Komisja Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej, Zdrowia, Spraw Socjalnych oraz Porządku Publicznego – posiedzeń 16, dostępnych protokołów – 14 (było 14/9),
– Komisja Gospodarki Finansowej i Rozwoju Społeczno – Gospodarczego – posiedzeń 12, dostępne protokoły – 10 (było 10/5),
– Komisja Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Technicznej oraz Ochrony Środowiska – posiedzeń 15, dostępne protokoły – 13 (było 12/7),
– Komisja Rewizyjna – posiedzeń 9, dostępne protokoły – 8 (było 9/8).
Koniec roku tuż, tuż…
…a zaległości dalej są. Jeśli tak to będzie wyglądało w dalszym ciągu to NIGDY nie wyjdziemy z tego bałaganu.
Czy doczekamy się zmiany podejścia do informacji publicznej, należytego wypełniania obowiązków i poważnego traktowania mieszkańców Ostrowi?

