Przejdź do treści

Jakie marki aut najchętniej kupują Ziemianie w 2024 roku

Oto pełny ranking globalnej sprzedaży pojazdów lekkich (samochodów osobowych, pickupów i lekkich pojazdów dostawczych) w okresie od stycznia do września 2024 r.

Główne fakty:

  • Lider bez zmian – Toyota zawsze na czele pomimo odnotowania 4% spadku. Firma stoi przed wyzwaniem w Chinach, gdzie jej wolumen spadł o 10%, ale utrzymuje solidną pozycję zarówno w USA, jak i Europie. Toyota jest bestsellerem w większości gospodarek wschodzących i biednych.
  • Grupa Volkswagen straciła 2,8% w stosunku do stycznia-września 2023 r., głównie z powodu Chin (-10%), gdzie nie jest już liderem. Ponieważ jej pojazdy elektryczne borykają się z problemami poza Europą, desperacko pragnie połączyć siły z lokalnymi chińskimi producentami i obniżyć koszty w Europie.
  • Hyundai-Kia zanotował spadek o 1,6% w związku ze spadkiem sprzedaży w Chinach o 37% , w porównaniu ze stabilną sprzedażą w USA. Pojazdy elektryczne tej firmy nie sprzedają się również na Zachodzie.
  • Najbardziej niepokojący przypadek to Stellantis. Nie jest wystawiony na rynek chiński, ale mimo to odnotował spadek sprzedaży o 15%, czyli o 700 000 sztuk mniej niż w porównaniu ze styczniem-wrześniem 2023. Grupa straciła 17% sprzedaży w USA i 15% w Europie. Siedem z 13 marek pilnie potrzebuje nowych produktów.
  • General Motors poprawił sprzedaż pojazdów elektrycznych, ale negatywnie wpłynęła na niego działalność w Chinach (-44%). Chiny są drugim co do wielkości rynkiem grupy.
  • Całkowita sprzedaż Forda wzrosła o 21 000 sztuk dzięki 3% wzrostowi w USA, który został zrównoważony przez 16% spadek w Chinach i 7% spadek w Europie.
  • Honda straciła 3,7%, na co wpływ miała także jej działalność w Chinach, czyli spadek o 26%. Sprzedaż wzrosła o 30% w Europie, ale suma ta nie jest istotna w porównaniu z wielkością w Japonii, USA i krajach azjatyckich.
  • BYD jest gwiazdą roku dzięki znakomitym wynikom na własnym boisku w Chinach. Całkowita sprzedaż wzrosła o 32%, do czego przyczynił się większy popyt w Chinach, gdzie sprzedano 89% swoich światowych wolumenów.  BYD pnie się w rankingach w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej i Europie. Oczekuje się, że pod koniec przyszłego roku BYD znajdzie się w pierwszej piątce na świecie.
  • Grupa Geely, wzrost o 22% dzięki produktom Volvo, ZEKR i Galaxy w Chinach.
  • Xiaomi zmierza do sprzedaży 100 000 egzemplarzy do końca roku.

A Wy kupiliście nowe auto w 2024 roku ? Napiszcie w komentarzach jaka to marka