Dziś do opisania dużo spraw, więc od razu do konkretów.
Na czwartek 8 sierpnia na godzinę 15:00 zostało zwołane posiedzenie Komisji Planowania Przestrzennego, Budownictwa i Gospodarki Gruntami.
https://ostrowmaz.esesja.pl/posiedzenie/a3bdf905-da48-4
W planie wizja lokalna w budynku szkoły budowanej na ul. Partyzantów. Apel do Radnych aby uruchomić transmisję tej komisji na fb czy yt. Mamy wszyscy prawo poznać jej przebieg i podjęte decyzje.
Co można do tej sprawy jeszcze dodać? Radna Anna Krajewska napisała, że dostała odpowiedź na swoje pytanie dotyczące tego, czy były wykonane ekspertyzy/badania gruntu, na którym miał stanąć budynek. Jeśli takie dokumenty są to Miasto musi je upublicznić. I dalej, jeśli wynika z nich że grunt się nie nadaje pod taką budowę to gdzie był projektant, nadzór (kto wydał pozwolenie na budowę?), inspektor nadzoru budowlanego, inspektor nadzoru inwestorskiego (bo raczej powinien być powołany dla tak dużego projektu, chyba że funkcję tę pełni ktoś z Urzędu Miasta). Dlaczego, mówiąc krótko, pozwolono na to, by stawiać tak duży budynek w tym miejscu? Myślę, że dokładne wyjaśnienie tej sprawy należy się mieszkańcom… ale, i tu kamyczek do ogródka nowego Burmistrza, jeśli ta wiedza w Ratuszu jest to od maja ma ją też Burmistrz. Przypomnę, że całkiem niedawno prowadzone tam były jakieś pilne prace mające na celu właśnie zapobieganie zalaniom; Burmistrz mówił o tym na sesji RM. I co z nich wyszło? Zalało znów. Czy więc zrobiono kolejną fuszerkę? Nie dziwcie się więc proszę, że krytykujemy “działania władzy”… a co mamy robić? Klaskać Burmistrzowi, który biega po placu budowy bez kasku i kamizelki i nagrywa filmiki z przekleństwami? Nie taka jest nasza rola i nie tego od Burmistrza oczekują mieszkańcy.
Temat będzie miał swój ciąg dalszy, więc tu go skończymy, na chwilę obecną.
Teraz coś, do czego muszę wrócić… pisałem już większy tekst o miejskich dłużnikach, alimentach, itp. Na BIP Miasta pojawiły się (w końcu się doprosiliśmy!) rejestry umorzeń podatków/opłat i pomocy publicznej za rok 2023.
http://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=655
Nie mogę tego nie skomentować w kontekście tego, co napisałem wcześniej. Jakie przesłanki stoją za umarzaniem jednemu przedsiębiorcy, w dodatku “lokalnemu” od wcale nie tak dawna, kwoty ponad 53 tyś PLN i rozkładaniem na raty płatności na kolejne ponad 25 tyś PLN? Pytanie to kieruję do osób, które taką decyzję wydały. Tym bardziej, że ta osoba pojawiła się też w umorzeniach w roku 2022. Jak było w latach wcześniejszych? Oczywiście nie wiemy. Jaki ważny interes publiczny stoi za tym ulgowym traktowaniem prywatnego “muzeum”?

I tylko dla porównania: w roku 2022 umorzenia to 24 tyś PLN, w roku 2023 – 58,89 tyś PLN. To się komentuje samo.
I na koniec dwie krótkie sprawy z zakresu zamówień publicznych.
Miasto po raz kolejny ogłosiło przetarg na tężnię solankową. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nikt się nie zgłosił. Zobaczymy jak będzie tym razem.
Dwa, minął termin składania ofert w przetargu na zakup instrumentów muzycznych dla szkoły muzycznej. Jego efektów nie znamy, ale napiszemy Wam o tym. Swoją drogą to lepiej dla Miasta byłoby aby i w tym przetargu nikt się nie zgłosił, bo szkoła raczej szybko nie powstanie.
Jak zawsze zapraszamy Was do dyskusji. Lajkujcie, hejtujcie, udostępniajcie!
Regulamin Komentowania* Odpowiedzialność: Każdy użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treść swoich komentarzy. Autor bloga nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników.* Szacunek i kultura: Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe, wulgarne lub naruszające prawa innych osób będą usuwane.* Zakaz spamowania: Niedozwolone jest zamieszczanie komentarzy zawierających spam, reklamy lub linki prowadzące do niebezpiecznych stron.* Tematyka: Komentarze powinny odnosić się do tematyki wpisu. Komentarze niezwiązane z tematem mogą zostać usunięte.* Moderacja: Autor bloga zastrzega sobie prawo do moderacji, edycji lub usuwania komentarzy, które naruszają zasady regulaminu.* Dodając komentarz, akceptujesz powyższe zasady.