Przejdź do treści

(Nie)oficjalnie – jest nowa dyrektor MDK

(Nie)oficjalnie, choć już wszyscy wiedzą – Burmistrz mianował na pełniącą obowiązki Dyrektor MDK w Ostrowi Mazowieckiej p. Miłosławę Bognę Skoczek-Śliwińską. Nowa dyrektor to Ostrowianka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się rzeźbą, malarstwem oraz projektowaniem. Znamy ją z wystaw w ostrowskich Jatkach i innych projektów organizowanych wraz z MDK. Tyle „słodkości”.

Warto jednak pamiętać, że to także osoba zaangażowana politycznie – ostatnich wyborach samorządowych startowała wraz z obecnym Burmistrzem z listy Koalicji Obywatelskiej. Mandatu Radnej nie uzyskała, otrzymała 62 głosy.

Oficjalne potwierdzenie mianowania otrzymamy po publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej brakujących zarządzeń Burmistrza za rok 2025 i 2024 (pamiętamy, Panie Burmistrzu Betlejewski, obietnicę że od nowego roku będą publikowane WSZYSTKIE zarządzenia). Do tej pory również nie opublikowano oficjalnego zwolnienia z funkcji dyrektor Pani Molskiej. Zakończył się także audyt w MDK – jego wyniki również nie zostały podane do publicznej wiadomości.

A oto jak Burmistrz traktuje swoje własne słowa. Na godzinę 10:20, 15 stycznia brak zarządzeń 3 i 8. Plus nawet nie zaczęto uzupełniać roku 2024, a tam brakuje ponad 130 zarządzeń.

http://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=205574

W dniu wczorajszym podjęliśmy kolejne kroki prawne, które pomogą nam wyegzekwować przestrzeganie prawa. Zapoznajcie się np. pod tymi linkami (link 1, link 2) z treścią art. 6 i 8 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zobaczcie jak szeroki jest zakres spraw, o których władze mają obowiązek informować poprzez BIP właśnie. Nie musimy Wam pisać (robiliśmy to wielokrotnie; kto ciekawy niech cofnie się do kilku tekstów o zarządzeniach i BIP), że u nas z przestrzeganiem tego prawa jest źle.

Widzimy jednak, że Mieszkańcy powoli zaczynają rozumieć, iż władza ma być dla ludzi, nie odwrotnie. Jest też coraz większe zapotrzebowanie na rzetelną i bezstronną informację. Dziękujemy za słowa wsparcia, przesyłane wiadomości i wsparcie finansowe (przypominamy, że do 2 lutego br. stawiając nam symboliczną kawę za piątaka dostaniecie 60 dni czytania i słuchania książek w aplikacji BookBeat; my już z oferty skorzystaliśmy i polecamy). Konsekwentnie podtrzymujemy, że nie znajdziecie u nas płatnych reklam, ogłoszeń ani artykułów sponsorowanych. Nie zrobimy też z naszej strony słupa reklamowego dla globalnych korporacji.