Przejdź do treści

Zarządzenia Burmistrza – ciąg dalszy sprawy

Gdy w dniu 30 października tego roku wysyłaliśmy do Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka wniosek o udostępnienie informacji publicznej poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej wszystkich Zarządzeń Burmistrza Miasta z tego roku mogliśmy się domyślać, że będzie ciężko.

Jednak to, co próbuje w tej sprawie zrobić Miasto przekracza granice przyzwoitości.

O sprawie pisałem w tekście poniżej.

14 listopada otrzymaliśmy odpowiedź z Urzędu Miasta.

Miasto uznało, że informacje o których upublicznienie wnioskujemy to tzw. informacja przetworzona. Artykuł 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej stanowi, że prawo do informacji publicznej obejmuje prawo do uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.

Wzywa się nas więc do wskazania jakiż to istotny interes publiczny widzimy w tym, że Burmistrz pokaże Wam dokumenty, które podpisuje.

Sprawy oczywiście nie zamierzamy pozostawić bez odpowiedzi. W dniu jutrzejszym nasz dział prawny powinien mieć już gotową odpowiedź na pismo z Urzędu Miasta. Nie będziemy czekali 7 dni i prześlemy ją bez zbędnej zwłoki.

Czy ta sprawa będzie miała pozytywny koniec zależy również od Was, drodzy Mieszkańcy i nasi Czytelnicy! Wspólnie wywrzyjmy presję na urzędnikach, żeby nie zasłaniali się paragrafami tylko w sposób otwarty komunikowali nam swoje decyzje! Skruszmy mur milczenia wokół tego, co dzieje się w Ratuszu i jakie decyzje tam zapadają!

Jeśli jak my chcecie jawności działań Burmistrza skopiujcie poniższy wytłuszczony tekst do maila i wyślijcie na adres poczta@ostrowmaz.pl dopisując w tytule wiadomości „dostęp do informacji publicznej – zarządzenia Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka”. Im więcej Waszych głosów w tej sprawie, tym większa szansa powodzenia naszej akcji. Pokażmy, że chowanie dokumentów w urzędniczych szufladach, tak by nie zobaczyły światła dziennego jest niewłaściwe! Prosimy również Radnych Miasta o zainteresowanie się sprawą – bądźcie naszym wsparciem z myślą o wszystkich Mieszkańcach! Teraz jest ten moment, gdy jesteście nam potrzebni – wykorzystajcie to!

Szanowni Państwo,

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 nr 112 poz. 1198 z późn. zm.), zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie informacji publicznej tj. brakujących na BIP Zarządzeń Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka za rok 2024. Na stronie http://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=202834 brakuje Zarządzeń Burmistrza Miasta o następujących numerach: 2, 3, od 8 do 11, 13, od 15 do 22, 25, od 27 do 29, 32, 35, od 38 do 42, od 44 do 47, od 49 do 51, od 54 do 60, od 62 do 65, od 70 do 75, 77, 79, 80, od 82 do 88, od 91 do 93, od 96 do 99, 102, 103, 105, 106, 108, 110, 111, 113, od 116 do 118, 120, 121, 124, 125, od 128 do 134, 136, 137, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153. Informację proszę udostępnić poprzez dodanie brakujących Zarządzeń Burmistrza Miasta na odpowiedniej stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”

A jeśli podoba się Wam to, co robimy prosimy wesprzyjcie nas stawiając nam kawę. Konsekwentnie podtrzymujemy, że nie zobaczycie u nas płatnych reklam ani artykułów sponsorowanych, a całość Waszych darowizn jest przeznaczana na rozwój serwisu.

ostrow na surowo wesprzyj nas

6 komentarzy do “Zarządzenia Burmistrza – ciąg dalszy sprawy”

  1. a gdzie jest jakiś nadzór czy kontrola każda taka nieopublikowana rzecz to niedopełnienie obowiązków przez urzędnika i łamanie prawa i wyłudzenie pensji bo nie robią tego za co im płacą

    1. Człowiek haruje w fabryce na magazynie a im się nie chce w komputerku czegoś zrobić bo się siedzi na kawkach i plotach

    1. zauważ że jest apel o „odtajnienie wszystkich” z tego roku a część z nich jest od poprzednika z początku 2024, wybory były przecież w kwietniu

  2. czy dobrze rozumiem że opublikowane są tylko te istotne zarządzenia dla interesu publicznego? aż sprawidziłam co tam opublikowali… co mnie obchodzi zarządzenie nr 123 w którym jest inf że nadleśnictwo będzie jeden dzień za darmo miało konkurs siatkówki na hali trębickiego? albo co mnie obchodzi – jako zwykłego obywatela – nr 68 – że podczas eventu food tracki nie będą płaciły za korzystanie z terenu? wydaje mi się logiczne że publikujemy wszystko i każdy sobie wybiera co jest dla niego istotne. Może dla mnie ważny będzie któryś z ukrytych pkt…

Dodaj komentarz

W POLU "NAZWA" PODAJ FIKCYJNY PSEUDONIM

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Regulamin Komentowania* Odpowiedzialność: Każdy użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treść swoich komentarzy. Autor bloga nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników.* Szacunek i kultura: Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe, wulgarne lub naruszające prawa innych osób będą usuwane.* Zakaz spamowania: Niedozwolone jest zamieszczanie komentarzy zawierających spam, reklamy lub linki prowadzące do niebezpiecznych stron.* Tematyka: Komentarze powinny odnosić się do tematyki wpisu. Komentarze niezwiązane z tematem mogą zostać usunięte.* Moderacja: Autor bloga zastrzega sobie prawo do moderacji, edycji lub usuwania komentarzy, które naruszają zasady regulaminu.* Dodając komentarz, akceptujesz powyższe zasady.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.